OPPGRADERT

Du har blitt oppgradert, hva nå?

Når ditt Smartly-system har blitt oppgradert trenger vi litt hjelp av deg for å få ting på plass.

Vi lanserer en ny app, som du må installere på de enhetene som brukes for å styre ditt Smartly-system. Appen du har benyttet frem til nå vil ikke fungere videre.

1.

Opprett ny brukerkonto

Det første du må gjøre er å opprette en ny brukerkonto. Du skal ha mottatt en epost fra oss, hvor du finner en lenke du må klikke på for å fullføre denne prosessen. Lenken for å registrere brukerkonto er personlig og kan derfor ikke vises her. Når du har klikket på lenken, finner du et skjema med informasjon du må fylle ut. Når dette er gjort trykker du på «Registrer» og brukerkontoen er opprettet.

2.

Installer den nye appen

Det neste du må gjøre er å installere den nye appen på de enhetene som brukes for å styre ditt Smartly-system. Denne prosessen er litt forskjellig på mobiltelefon og Smartly-skjermen på veggen.

For mobiltelefon:

Lenken til riktig mobil-app finner du ved å trykke her.

Klikk på denne og under «Appen for styring av hjemmet» velger du nedlasting for enheten du benytter:    
     
hvis du bruker iPhone eller iPad:
         Velg «Last ned fra AppStore» og last ned appen    
     
hvis du har mobiltelefon med Android sitt operativsystem:
         Velg «Tilgjengelig på Google Play» og last ned appen

Når du har installert appen, åpner du den og logger inn med nytt brukernavn og passord.

For Smartly-skjerm montert på vegg (styringspanel):

Dersom du har Smartly-skjerm vil operativsystemet oppgraderes og en ny app vil erstatte den du benytter i dag. Oppgraderingen vil starte automatisk, men du må foreta noen tastetrykk for å fullføre installasjonen.

Når panelet har oppgradert operativsystemet vil du bli bedt om å velge «Launcher».

         Velg da «Utskytningsrampe» og «Alltid»

Ny app vil nå bli installert.

Når denne prosessen er ferdig vil du igjen bli bedt om å velge «Launcher».

         Velg da «Smartly Home» og «Alltid»

Den nye appen skal nå starte og du kan logge inn med nytt brukernavn og passord.

NB! Dersom din Smartly-skjerm ikke har blitt oppgradert automatisk, skyldes det at den har for gammel programvare. Dersom dette er tilfellet må du følge veiledningen for å oppdatere programvaren.

Trykk her for å finne veiledningen


Når programvaren er oppdatert ber vi deg om å logge inn med ditt gamle brukernavn og passord, og deretter sende en epost til support@smartly.no om at din skjerm er klar for oppgradering. Du vil da få beskjed fra oss når du kan følge stegene som er beskrevet på denne siden.

3.

Innstillinger for styring av lys- og varmesoner

Når du nå tar i bruk en ny app, kan du velge de innstillingene du ønsker for styring av lys- og varmesoner. Her finner du brukerveiledning for dette med mer.

4.

Gi tilgang til andre

I vårt system er du oppført som eier av hjemmet, men du kan gi andre tilgang til å styre det fra appen. For å gi denne tilgangen klikker du på menypunktet «Brukertilgang» og følger instruksjonene. Du finner mer informasjon om dette i brukerveiledningen.

Dersom du har spørsmål eller opplever problemer, hjelper vi deg gjerne.

Du kan ta kontakt med oss på:

Telefon: 51 90 80 90
Epost: support@smartly.no

Vi håper du blir fornøyd med oppgraderingen.

Vennlig hilsen Smartly.